wtorek, 3 czerwca 2014

Najlepsze za darmo - Kossakowska

  Na początku recenzja, jakże cenionej wśród Polaków pisarki, Mai Lidii Kossakowskiej. Autorka takich dzieł jak "Siewca Wiatru", czy "Zbieracz Burz". Trzeba przyznać, że pani Maja pisze nader ciekawie i każdą jej lekturę czyta się z wypiekami na twarzy. Przeczytałem obydwa dzieła ww. i przypadły mi do gustu. Lekkie pióro, bardzo spójna fabuła, to zdecydowanie przeważające cechy aktorki. Rzadko podobają mi się książki pisane przez kobiety. Nie wiem, niektóre moim zdaniem za bardzo przejmują się romansem, który według mnie powinien być dodatkiem, a nie głównym wątkiem. Na szczęście, w tej powieści z taką naturą się nie spotkałem, za co jestem bardzo wdzięczny. W gruncie rzeczy bardziej spodobał mi się Siewca Wiatru, ale obydwie książki uważam za obowiązkowe na swojej półce, polecam.


  Najcenniejsze rzeczy mamy za darmo i choć to jak już wspominałem w poprzednim poście, kwestia przyzwyczajenia, to cieszmy się z tego co już posiadamy. Za pieniądze nie mogę kupić słońca, wypoczynku w lesie, czy spokojnego ojca. Nie dam rady kupić najlepszego przyjaciela, koleżanki, szczerego uczucia. O miłości nie wspominam już nawet, bo tą fałszywą dostać można od dwudziestoletniej kobiety, potrzebującej finansowego wsparcia. Ale chyba nie na takiej nam powinno zależeć. Serce z kamiennej skarbonki. To właśnie idea współczesnego świata. Ważniejsza jest kariera od dziecka, które trzeba wychować czy chorych rodziców. Ile kosztują twoje marzenia? Ile wolność? A nadzieja i myśli też przeszukują ci kieszenie? Dzięki naszym przodkom teoretycznie jesteśmy wolni, możemy dokonać wszystkiego na co pozwoli nam Pan. Te dni są tylko dla nas, nasza w tym głowa jak je wykorzystać. Trochę wiary w swoje działanie. Swoim zachowaniem i dobrocią zdobywasz znajomych, a nie jakimś chorym, wymyślonym przez człowieka papierkiem, który jest tyle warty co ogień, które się wydobędzie po jego podpaleniu. Nie mówię, że pieniądze nie są potrzebne. Dzięki nim utrzymujesz rodzinę, możesz podróżować, czujesz się bezpieczny. Ale pamiętaj człowieku: Waluta została wymyślona przez Ciebie i jest tylko wartością umowną, za to twoje czyny, od początku twego narodzenia, nabierają znaczenia.

3 komentarze:

  1. Ja myślę że wymyślenie waluty było najrozsądniejszym pomysłem jaki człowiek wymyślił. Wyobraź sobie świat bez pieniędzy. Pozornie szczęśliwy ale czy byśmy nie byli cały czas w stanie wojny? Bo ten ma a ja nie?

    OdpowiedzUsuń
  2. i tak ten ma a ja nie hehe :)

    OdpowiedzUsuń